perjantai 6. joulukuuta 2013

Take it easy

Lähdin eilen ajelemaan aamupäivällä kohti Poria. Ihana lumipyry saapui kaveriksini ja hidasti minun ja muiden kanssakulkijoiden vauhtia melkoisesti. Näkyvyys oli tosi huono ja tienpinta liukas. Olen yleensä melko agressiivinen liikenteessä ja menetän hermoni välittömästi, jos asiat eivät mene haluamallani tavalla. Eilen päätin kuitenkin muuttaa ainaista asennettani. Päätin, että minulla ei ole mikään kiire. En pahemmin katsellut nopeusmittaria, enkä kelloakaan. Laitoin vaan radion täysille ja fiilistelin hyvää musiikkia. 

Myös toinen asia, jota en yleensä koskaan tee ajaessani näin lyhyttä matkaa ovat pysähdykset. Olin kuitenkin mennyt jo kahdeksaksi kouluun ja syönyt aamupalan niin aikaisin, että kahdeltatoista mulla oli jo kiljuva nälkä. Niinpä päätin poiketa puolessavälissä matkaa lounaalle ABC:lle. Sielläkin voi muuten syödä terveellisesti. Vaihdoin lohiannoksesta muusin keitettyihin vihanneksiin ja pyysin lohen ilman kastiketta. Ihan mielettömän hyvää ja lisäksi olin positiivisesti yllättynyt noutopöydän salaattitarjontaan. 


Arvatkaa mitä tapahtui kun jatkoin matkaa kotiin? Lumisade oli loppunut ja aurinko pilkisteli pilvien välistä. Seuraavat kilometrit sai ihastella mielettömän kauniita maisemia, laittaa pyyhkijät visusti pois päältä.. niin ja miettiä, että miksen ottanut aurinkolaseja mukaan..


Eilisen päivän hattu oli kuin säähän tilattu, hiukset pysyivät sateessa kuivina ja meikit pysyivät visusti naamassa.

Olen tässä käynnistänyt aamuani pikkuhiljaa. Ihanaa syödä rauhassa aamupalaa ja lukea pitkästä aikaa lehteä. Pian lähden moikkaamaan vanhinta siskoani ja hänen perhettään.

Ihanaa Itsenäisyyspäivää!♥

♥ Tiia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti